Het Nieuwe Gezonde Vergaderen

In 2017 proberen we een norm te ontwikkelen voor Het Nieuwe Gezonde Vergaderen. Als eerste aanzet hebben we hiervoor een aantal uitgangspunten geformuleerd:

  • Laat je hersenen niet zitten. Maak een nieuw ontwerp van een vergaderdag en streef hierbij naar voldoende lichaamsbeweging, met als doel minimaal 4.500 stappen tijdens en rondom het vergaderen.
  • Maximaal vier uur zitten per vergaderdag en een korte beweegbreak na ieder uur of anderhalf uur overleg. Meer afwisseling door vaker gaan staan en bewegen stimuleert het denkvermogen en de creativiteit van de deelnemers.
  • Monitoren van de vergaderdag door persoonlijke data te verzamelen met behulp van Quantified Self apps. Om daar feedback mee te genereren en van te leren.
  • Regelmatig de pauzeknop indrukken voor reflectie en herstel.
  • En vanzelfsprekend met een zo gezond mogelijke lunch (volgens de 80% Blue Zone-regel, bij voorkeur in combinatie met een lunchwandeling op het terrein van Papendal.
  • Ook kunnen we Het Nieuwe Gezonde Vergaderen combineren met een healthcheck of een introductie dynamisch actief werken of een Mindfullness-training.
  • En die gezonde vergaderdag kan vanzelfsprekend beginnen met een 'Healthy Breakfast' , bestaande uit milde yoghurt of magere kwark, vers fruit, gezonde muesli en superfoods, verse jus en een kop koffie of groene thee.

Een gezonde vergaderdag bij Pim Mulier wordt steeds vaker - zonder file - afgesloten met een fysieke training (wandelen, hardlopen of cardiofitness), en een gezond diner aan de keukentafel van Pim Mulier op Papendal. In de periode mei-september stappen we zelfs soms op de fiets naar het Renkums Beekdal voor een biologisch buitendiner bij De Ommuurde Tuin.